6 Ağustos 2012 Pazartesi

The Help/ Duyguların Rengi



İki gün önce bir film izledim ve etkisi halen devam etmekte. Son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerden biri The Help. 1960 'lı yılların Amerika'sında geçiyor. Amerikan'ın Mississippi Eyaletinde siyahlarla beyazlar arasındaki mücadeleyi sarsıcı bir şekilde yansıtıldığı filmde Emma Stone başrolde yer alıyor. Filmi izledikten sonra Faulkner'ın Agustos Işığı adlı kitabını okuma istediğim bir hayli arttı. Çünkü bu kitapta da siyahlarla beyazlar arasında mücadele anlatılmakta ve yanlış hatırlamıyorsam Mississippi Eyaletinde geçmekteydi. Tarih olarak bu filmden bir hayli geride tabiki:))

Filmin konusuna gelince, Mississippi Eyaletinde yaşayan aristokrat beyazlarla onlara hizmet eden siyahları konu alıyor. 1960'lı yıllar hakkında da bize bilgi veren filmde beyaz çocuklara bakan, onlarla duygusal bağ kuran siyahlar üzerinde duruyor. Toplumdan direk olmasa da dolaylı olarak dışlanan siyahların yaşadıkları olaylar gözler önüne seriliyor. Onlarla aynı sofraya oturmayan,  fazla konuşmayan, yardım istediklerinde el uzatmayan, hatta mikrop kapma düşüncesiyle aynı tuvaleti bile paylaşmayan beyazlarla, onların yanında yıllarca çalışıp, çocuklarını büyüten sevgi gösteren ama her  zaman tenlerinin renginden dolayı ikinci sınıf insan muamelesi gören siyahları anlatıyor. 
Skeeter adlı kararterde bir siyahi dadı tarafından büyütülmüş aristokrat bir aileye mensup bir beyaz. Fakat kendisi toplumdan dışlanan, aşağılanan siyahlardan yana bir tutum sergilediğini  onları desteklediğini filmin sonuna kadar görmekteyiz. Ayakta durmaya çalışan ve her nasıl olursa olsun mücadele eden kadınları da bu filmde görmekteyiz. Özellikle Minnie ile Aibileen adlı iki karaktere hayran kaldım.  Skeeter rolünde gördüğümüz Emma Stone'un oyunculuğu da bir hayli güzeldi. İzlediğim ilk filmiydi ama şahsen oyunculuğunu çok begendim. Gerçekten çok sarsıcı ve çok etkileyeci bir film. Daha fazla detay vermek istemiyorum. İzlemeniz dileğiyle. Sevgiler.

3 yorum:

  1. Ben de izledim geçenlerde çok güzeldi. Bana sanki daha eski gibi geldi ya. 1960lar mıymış?

    YanıtlaSil
  2. ben de 1920 ile 1930 arası diye düşünmüştüm. Sonra Kennedy'i gördüm filmde sanırım 50'ler dedim sonra açtım baktım. 1960'lı yıllar çıktı:) Hem cidden daha eski gibi duruyor. Jazz dönemi diye düşündün di mi:)

    YanıtlaSil
  3. YA 50LER GİBİ GELMİŞTİ, GEÇ DÖNEM 40LAR ERKEN 50LER GİBİ. JAZZ ÇAĞINDAN BİRAZ DAHA GEÇ OLDUĞU KIYAFETLERDEN belliydi.

    YanıtlaSil