15 Temmuz 2012 Pazar

İstanbul'da sıcaklarla uğraşmak, kitap okuyabilmek


Merhabalar, bu yaz İstanbul sınırları içerisindeyim. Kazıya gitmiyorum şimdilik eylülde bir projem var ama o da kesinlik kazanmadı. İstanbulda günlerim sıcaklarla boğuşarak, kitap okuyarak, makale yazarak ve uyuyarak geçmekte. Yaz için okuyacağım kitaplarımı sıralasam da bu aralar kitap klubu için okuduğumuz Italo Svevo'nun Zeno'nun Bilinci isimli kitapla, Bulgakov'un Üstat ile Margarita adlı kitabını okumaktayım. Zeno'nun Bilinci üzerine arkadaşlarla az da olsa konuştuk. Ekipte bu kitabı begenen çok az kişi var. Kitap bitmeden yorumlarımı yazmak istemiyorum ama en azından kitabın akıcı bir dili var da hızlı okuyabiliyoruz. Üstat ile Margarita'ya ise, yeni başladım. Enterasan bir kitaba benziyor. Kitabın ilk sayfasında herkesin okuyunca farklı bir tad alacağını ve bu kitabı bitirdikten sonra hiçbir şeyin aynı olmayacağını söylüyor. İddialı bir çıkış yapmak isteyen bu kitabı ancak okuduktan sonra anlayacağız. Bakalım biz de ne gibi değişiklikler olacak.Aslında bu tarz sloganları sevmiyorum. Kitap okumak tabiki insanı değiştirir, düşünce yapısına bir şeyler katar, geliştirir ama bir kitap okuyunca da insanın değişeceğine ben açıkcası pek inanmıyorum bu hemen olacak bir şey değil, süreç içinde gelişecek ve olacak bir durum. Haydi hayırlısı bakalım ne olacak. Bugun afrika sıcaklarına maruz kalıyoruz, sonbahar bir an önce gellll demek istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder