21 Haziran 2012 Perşembe

Aşktan ve Gölgeden /Isabel Allende


Merhabalar, bu ay kitap klubumuz Isabel Allende'nin Aşk ve Gölgeden adlı kitabını tartışmak için bir araya geldi. Bu kitap aslında benimde kitap klubune yeniden dönüş yaptıgım kitaptı. Tezimden dolayı son üç ay düzenli katılamıyordum. Dönüşümün bu kitapla olmasına çok mutlu oldum. Önceden hiç Allende okumamıştım ama çok istiyordum. Bu da benim için bulunmaz bir fırsat oldu. Benim için Güney Amerika edebiyatı, İngiliz Edebiyatından sonra ikinci sırada gelmektedir. Ekipteki arkadaşlarla birlikte Güney Amerika'nın büyük isimleri arasından Allende'yi oyladık. Borges'i  ve Marquez'i biraz harcadık ama olsun. Eminim ki ekiptekiler bu yaz Allende'nin bir kitabını daha okuyacaklardır.

Kitabın konusuna gelince, Şili'nin siyasal ortamı içinde filizlenen bir aşkın hikayesi aslında. Gazeteci bir kızla, ona yardımcı olan fotografçı çocugun birbirlerine duydukları aşkın anlatıldığı kitapta arka planda Şili'deki askeri baskının gerçekleri tüm çıplaklığı ile bizlere sunuluyor. Pinochet'in uyguladığı askeri diktanın toplum üzerinde etkisi karşısında yer yer sinirlenip yer yerde üzüldüğünüz anlar olmadı değil. Allende'nin dilinin güzelliği kitabı elinize aldığınız ilk andan itibaren kendine çekiyor. Kitabın kurgusu olsun, konusu olsun her şey sağlam temeller üzerine atılmış. Karakter analizlerini çok doğru bir şekilde yapan yazar, karakterler arasındaki geçişlerini okuyucuyu sıkmaktan kaygan bir zemin şeklinde sunuyor. Birbirinden farklı karakterleri bir araya getiren yazar her karakterinde sosyal bir olguyu, dönemin acılarını gözler önüne sunarken, kişiler üzerinden Pinochet Devrimini de isim vermeden eleştirmekten geri durmuyor. Okumanızı tavsiye eder, Yılın bu en uzun gününde kitapsız kalmamanızı temenni ederim.


Bellanomisma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder